Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Verbinding met internet

Oplossing

Vraag:
Het volgende probleem zorgt voor veel last:
De bekabelde verbinding met Internet verklaart zeer regelmatig dat de verbinding NIET mogelijk is. Meestal de melding dat geen IP-adres wordt gevonden.

Desktop computer Acer Aspire MC605; Windows 8.1 (64-bits); browser: Mozilla Firefox
Netwerkadapter: Realtek PCIe GBE Family-controler
Apparaatbeheer geeft aan: versie 8.1.510.2013
Via Configuratie –> Programma's: geeft aan versie 8.2.612.2012

ScanCirkle geeft aan dat er een nieuwere versie is: 106.10.716.2014; internet geeft aan dat deze versie bedoeld is voor Windows Vista.

Via de helpdesk van Acer kreeg ik het volgende Zip.bestand: Lan_Realtek_8.002.0612.2012_W8x64_A

Via de website van Realtek kreeg ik het volgende Zip.bestand:
0013-Install_W8_8.1_8043_01222016

De helpdesk van KPN adviseerde de router uit en in te schakelen wat zou leiden tot het verkrijgen van een ander IP-adres, en meestal een oplossing was voor mijn probleem.

Het is hopelijk duidelijk dat ik nu geen idee meer heb wat de juiste weg is naar een werkende Internet-verbinding. De Zip.bestanden heb ik niet durven uitpakken, uit angst dat dan alles opnieuw moet worden ingesteld.
Hopelijk hebt u het juiste advies.
 
Antwoord:
Er lopen hier wat adviezen naast elkaar. Mensen horen deze problemen en denken vaak dan aan de oplossingen die zij kennen. Het kan beide het geval zijn maar de router uit zetten en ontkoppelen voor 10 minuten en en daarna weer starten is een veilige optie. Mocht dit het probleem niet verhelpen dat heeft u ook nog de zip bestanden.

Zip bestanden zijn gecomprimeerde bestanden dit doet men om meerdere documenten bij elkaar te pakken maar van oudsher is dit om het sneller over het internet te kunnen vervoeren.

De zip bestanden klinken als driver software voor uw internetkaart. U kunt deze uitpakken door Windows vanaf Windows 8. Eerdere edities hebben een extern programma nodig zoals winRAR of WinZip.

Met vriendelijke groeten
Vraagbaak beantwoorder
 
Vervolgvraag:
Met dank voor uw reactie, maar toch heb ik nog een vraag. Heeft iemand ervaring met de genoemde zip.bestanden, en welke van de twee geeft de beste resultaten. Als halve digibeet ben ik bang om door gebruik van zo'n bestand de computer helemaal van streek te maken.
Ik heb ook geen antwoord op de merkwaardige situatie dat Apparaatbeheer en Configuratie twee verschillende versies noemen.
Bovendien lijkt de versie van de Acer-helpdesk sterk op de versie die via Configuratie wordt gemeld.
Graag verdere toelichting.
Bij voorbaat mijn dank
 
Oplossing:
Hierbij een aanvulling (en waarschijnlijke) oplossing voor mijn probleem.
Niet helemaal tevreden met de eerste reactie ben ik verder gaan zoeken. Via intikken van "versie 8.2.612.2012" kwam ik op een site met doorverwijzingen naar Realtek. Ik koos voor de site van Lenovo (support/lenovo, enz.) en daar stond een toelichting op de bijgewerkte versie voor Windows 8.1. Het downloaden van een bestand "h1rr04ww" en het installeren leidde onmiddellijk tot resultaat. Na het installeren - de internet-vebinding was weer eens uitgevallen - werd de internet-verbinding tot mijn verbazing meteen hersteld. Sinds dien (11-februari) is er geen probleem meer.
Met vriendelijk dank voor de geboden hulp,
 
Antwoord:
Fijn dat u het zelf voor elkaar gekregen. Het is altijd vrij lastig om op afstand deze zaken te behandelen. Vaak is het n.l. een kwestie van uitproberen. In de gevallen dat u bang bent om uw computer op tilt te krijgen is het vaak verstandig om een herstelpunt te maken dan kunt u altijd terug naar de vorige situatie. Het is sowieso handig om een herstelpunt van uw computer te maken wanneer de computer goed werkt want dan kunt u altijd terug naar een goedwerkende situatie. (De documenten worden hier niet in meegenomen)

Met vriendelijke groeten
Vraagbaak beantwoorder
 

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Internetverbinding
thuis-netwerk
foutmelding in excel
Windows 10 upgrade
Driver probleem Booster 3
Artikel details
Artikel ID: 114
Categorie: Internet
Datum toegevoegd: 22/02/2016 20:28:56
Aantal bekeken: 313
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies