Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Uitgaande e-mail blokkeert

Oplossing

Uitgaande email blokkeert steeds de afgelopen dagen. Gebruik microsoft Outlook. Het werkt afwisselend wel en niet. Verder niks aan de computer veranderd. Foutmelding: cannot connect to outgoing smtp server.

portal smtp.hccnet.nl
port 465
SSL/TLS

gaarne uw advies.

Geachte heer Anema,

Dank voor uw bericht.

Ik heb deze doorgestuurd naar onze interne helpdesk en zodra ik een antwoord retour heb ontvangen zal ik het toevoegen aan het ticket.

Alvast een fijn weekend!

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank, het probleem houdt aan, en het ligt niet aan de KPN virusprotectie.

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van gisteren hebben we het probleem opgelost, maar mochten er toch nog meer vragen zijn dan kunt u ons bereiken op 085- 0130 124 (op werkdagen van 13-17 uur)

Wij zullen dit ticket sluiten.

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Het probleem is helaas NIET opgelost. Zoals het gesteld werkt het het ene moment wel en meteen daana weer niet.

Geachte heer Anema,

Hierbij het antwoord van onze helpdesk:

We zien goede inlogpogingen en verkeerde inlogpogingen vanaf het IP waar dit lid vandaan mailt.

De laptop "LAPTOPODE74DMJ" heeft dus de juiste inlog gegevens.

Maar we zien ook heel vaak verkeerde inlog pogingen en dan zo vaak dat er voor een uur een blokkade op komt.

Ik zie voor deze logins ook een error terugkomen dat er waarschijnlijk STARTTLS gebruikt wordt op deze poort waardoor de logins niet goed gaan. Dit is niet mogelijk, op poort 465 moet er SSL/TLS geselecteerd worden.

Is er dus een ander apparaat, of een ander mailprogramma die niet juist ingesteld is om de smtp.hccnet.nl te gebruiken bij dit lid?

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Reuze dank voor uw uitgebreide advies. Mijn 2e apparaat, waarop ik vaak de mail check is een Iphone 7.

Ik heb nu op de Iphone even de smtp van kpnmail geinstalleerd, en nu lijkt de uitgaande mail op de laptop inderdaad goed te presteren vancohtend :-)

Op mijn Iphone lijkt de combinatie SSL (enige optie) en Port 465 echter niet te werken. De telefoon loopt dan tijdens verificatie steeds vast. KPNmail gebruikt poort 587 in combinatie met SSL op de Iphone?

Dank voor de terugkoppeling en fijn dat het op deze manier weer werkt!

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen uitgaande email
van kpn naar ziggo, geen uitgaande email
E-mails komen niet binnen, versturen lukt ook niet
Uitgaande E-mail
smtp.hccnet geeft onbekend certificaat
Artikel details
Artikel ID: 1373
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 16/08/2020 07:10:14
Aantal bekeken: 10
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies