Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Mail wordt niet afgeleverd

Oplossing

Kan geen mail versturen vanaf mijn hccnet adres naar danielle.harthoorn@welzijnscheveningen.nl. Wel vanaf mijn gmail adres. Gebruik Thunderbird en webmail.
Dit is wat er terugkomt:
Reporting-MTA: dns; mx.schonemail.nl
Received-From-MTA: DNS; smtp.hccnet.nl
Arrival-Date: Tue, 25 Aug 2020 14:29:35 +0200

Final-Recipient: RFC822; danielle.harthoorn@welzijnscheveningen.nl
Action: failed
Status: 5.1.2
Remote-MTA: DNS; [mail.welzijnscheveningen.nl]
Last-Attempt-Date: Tue, 25 Aug 2020 14:29:36 +0200


Return-Path: <r.j.bronsgeest@hccnet.nl>
Received: from smtp.hccnet.nl (smtp.hccnet.nl [94.232.163.7])
by mx.schonemail.nl (sendmail/HenZ) with ESMTP id 07PCTZPN119161
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 bits=256 verify=NO)
for <danielle.harthoorn@welzijnscheveningen.nl>; Tue, 25 Aug 2020 14:29:35 +0200
Received: from webmail.hccnet.nl (hccweb02.hccnet.local [10.240.3.52])
(authenticated bits=0)
by smtp.hccnet.nl (sendmail/HenZ) with ESMTP id 07PCTZIj002764
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 bits=256 verify=NO)
for <danielle.harthoorn@welzijnscheveningen.nl>; Tue, 25 Aug 2020 14:29:35 +0200
Mime-Version: 1.0
Date: Tue, 25 Aug 2020 12:29:35 +0000
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_Part_698_231072594.1598358575"
Message-ID: <d51308914db12499a7df646ca1a2855a@webmail.hccnet.nl>
X-Mailer: Afterlogic webmail client
From: "Rob Bronsgeest" <r.j.bronsgeest@hccnet.nl>
Subject: FW: test
To: danielle.harthoorn@welzijnscheveningen.nl
In-Reply-To: <981019fb-6d48-4aaf-f98a-67724b708527@hccnet.nl>
References: <981019fb-6d48-4aaf-f98a-67724b708527@hccnet.nl>
X-Priority: 3 (Normal)
X-Scanned-By: MIMEDefang 2.84

Volgens de helpdesk van de ontvanger:
"Van wat ik kan zien in de foutmelding is dat er nog gemaild wordt naar een oude mailserver. De afzender dient in Outlook de cached mailadres te verwijderen."
Ik heb geen outlook, maar Thunderbird, adres verwijderd en toegevoegd geen oplossing..
Volgens de helpdesk van de ontvanger gebruikt hccnet de verkeerde dns-gegevens

Kan iemand daar iest mee?
Groet
Rob Bronsgeest

Geachte heer Bronsgeest,

Dank voor uw berich.

Ik heb deze doorgestuurd naar onze interne HCC!net helpdesk en zal hun antwoord aan het ticket toevoegen zodra deze is ontvangen.

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Ook mensen met een Zonnet adres kan ik niet meer mailen.
Zelfde foutmelding.

Geachte heer Bronsgeest,

Hierbij het antwoord van onze helpdesk:

Er bestonden nog oude mailserver entries in onze mailservers.
Deze zijn zojuist verwijderd.

Nieuwe mails zullen weer helemaal goed gaan.

Voor wat betreft Zonnet:

De helpdesk adviseert de beheerder van Zonnet (Tele2) te contacteren, omdat wij door verschillende meldingen hebben geconstateerd dat er problemen zijn met de zonnet.nl servers.

U kunt onderstaande meldingen aan hen doorgeven als middel om het probleem op te kunnen lossen:

dsn=5.1.1, stat=User unknown
dsn=4.0.0, stat=Deferred: Connection reset by mx20.se.isp-net.nl
dsn=4.0.0, stat=Deferred: 421 filter01asd2.se.isp-net.nl: Too much load; please try again later
dsn=5.1.2, stat=Host unknown (Name server: zonnet.nl': host not found)

Dit is nog steeds aan de hand:

Aug 25 13:54:47 smtpout mta[8364]: 07PBslRV008360: to=verwijderd@zonnet.nl, delay=00:00:00, xdelay=00:00:00, mailer=esmtp, pri=124675, relay=mx20.se.isp-net.nl. [82.215.18.98], dsn=4.0.0, stat=Deferred: 421 filter01asd2.se.isp-net.nl: Too much load; please try again later

Helaas hebben wij hier geen invloed op. Ander mailverkeer vanuit de HCC-net servers verloopt wel zonder problemen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

HCC! ledenadministratie

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Fout (550) versturen mail naar specifiek domein
e-mail komt terug
spf?
mail komen niet bij mij aan
e-mail adres wordt niet gesupport
Artikel details
Artikel ID: 1461
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 09/09/2020 21:14:49
Aantal bekeken: 623
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies