Ik gebruik al enige tijd de printer Brother MFC-J4510 DW. Van begin af aan verliest hij regelmatig de wifi verbinding met mijn computer. Inmiddels wifi versterker in kamertje ernaast en een nieuwe computer aangeschaft, maar desondanks nog steeds hetzelfde probleem. De Brother helpdesk ben ik mee gestopt nadat ik kort na aanschaf van het apparaat telkens dezelfde simpele instructies kreeg die desondanks geen blijvend resultaat opleverden. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn met deze printer?De printer verliest niet de verbinding met de computer maar met het access punt (AP). U kunt dit verifieren door op Uw AP in te loggen en te zien welke apparaten er via WiFi zijn verbonden. Hier zult U normalerwijs wel Uw computer aan treffen maar niet Uw printer. Dit can vele oorzaken hebben zoals bijvoorbeeld de spaarstand van de printer. Het WiFi signal is dan sterk genoeg om een verbinding te onderhouden maar niet om die op te zetten. Heb mensen wel eens geholpen door de verbinding in de keuken op te zetten en vervolgens de printer de trap opgedragen naar boven. WiFi is 3 maanden blijven staan tot ze een stroomstoring hadden. Na herhaling wederom success. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Dank voor uw antwoord. Inloggen op mijn AP? Geen idee wat u bedoelt maar ga op onderzoek uit en hoop het dan te snappen. groetjes HuibBovenstaande oplossing heeft niets opgeleverd helaas. Het lijkt erop dat het probleem veroorzaakt wordt door mijn Norton programma,s. Die verhinderen de verzending van informatie naar de printer. Ik sta nu voor de keus Norton abonnement op te zeggen of een andere printer kopen. Balen dus.Ik kan U reaktie niet volgen. Een WiFi verbinding blijft bestaan ook zonder dat U een printopdracht geeft. Dus wanneer Norton de print opdracht zou blokkeren heeft dit niets te maken met het in stand houden van de WiFi verbinding. Elke printer heeft de mogelijkheid tot het afdrukken van een status van de netwerkverbinding op basis van commandos met de knoppen van de printer. Soms is er ook een andere indicator die aangeeft of er nog een netwerkverbinding bestaat. Als Norton de print zou tegenhouden zal dit gebeuren op basis van de poort die gebruikt wordt over het netwerk naar de printer toe. Vaak is dit poort 8100. Maar Norton is hier consequent in en doet dit niet af en toe. Ook kan Norton verkeer van specifieke programma's tegenhouden. Daar geen enkel programma rechtstreeks naar de printer gaat maar altijd via de Windows print spooler gaat is dit dus ook niet af en toe. Door uitzonderlijke instellingen kan dit anders lopen. Met andere woorden ik snap de relatie tussen Norton en het niet kunnen printen via een WiFi verbinding niet. Ik adviseer U om een netwerk status rapport te printen op het moment dat de print weer eens niet werkt om te zien of de printer werkelijk de verbinding kwijt is. Dit kunt U ook zien op de statuspagina van Uw router/AP zoals ik eerder vermeldde. Uw gaf aan dat de verbinding wel hersteld kan worden. Kunt U mij de stappen geven waarmee de verbinding tussen Uw printer en Uw router/AP weer hersteld kunnen worden ? Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten In het verleden werd de verbinding hersteld door de printer langer dan elf seconden zonder stroom te zetten, daarna aanzetten en WiFi wachtwoord opnieuw invoeren. Nu werkt dat zelfs niet meer, sinds de update van mijn Norton programma.s. Ik Leers op internet kwam ik hetzelfde probleem tegen van een gebruiker die na installatie van Norton problemen had meet zijn printer. Eerlijk gezegd begrijp ik te weinig van uw verhaal om daar zelf iets mee te kunnen dus binnenkort laat ik er een deskundig iemand bijkomen want printer wegdoen is zonde en Norton opzeggen kost mij dan mijn abonnementsgeld wat ik pas betaald heb, dus ook een beetje jammer,Jammer dat ik U niet duidelijk kan maken welke onderdelen en processen gebruikt worden in de verbinding tussen Uw computer en Uw printer en vooral welke niet. Mocht deze vraag nog open staan als Uw deskundige het probleem heeft opgelost dan zie ik graag de oplossing tegemoet. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Als we herbouwen oplossen zal ik de oplossing hier melden. Dank voor uw hulp tot zover. Groetjes huibGezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies