Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Ik ontvang niet meer consequent alle mail (maar soms weer wel..)

Oplossing

Sinds ca 14 dagen lijkt het erop dat ik niet meer alle mail ontvang, die ik zou moeten ontvangen. Terwijl het gaat om reguliere nieuwsbrieven en mail van bekenden die eerder wel doorkwamen.

Degene die me afgelopen zondag mailde, kreeg een mail terug, zie hieronder, geplaatst tussen een lijn met sterretjes.
Daarbij heb ik vanuit privacy de namen van de mailadressen vervangen door AAA (zender) en BBB (ontvanger, ik dus).

*****************************
Van: Mail Delivery Subsystem <Mailer-Daemon@mail2.hccnet.local>
Date: zo 18 sep. 2022 12:31
Subject: Returned mail: see transcript for details
To: <AAA@gmail.com>


The original message was received at Sun, 18 Sep 2022 12:31:54 +0200
from pop.hccnet.nl [94.232.163.5]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<BBB@hccnet.nl>
(reason: 552 5.2.2 Over quota SESSIONID=<hccmail1-22560-1663497114-1>)

----- Transcript of session follows -----
... while talking to localhost:
>>> DATA
<<< 552 5.2.2 Over quota SESSIONID=<hccmail1-22560-1663497114-1>
554 5.0.0 Service unavailable
<<< 503 5.5.1 No recipients
*************

Echter, mijn mailbox is helemaal niet vol, er staan ca 160 mailjes in met echt niet hele grote bestanden. vanmiddag ook ingelogd op de webmail via www.hccnet.nl en dan zie ik dezelfde mailtjes. als ik het goed heb, kijkt webmail naar wat er op de server staat, dus daarom denk ik dat mijn mailbox helemaal niet vol is.

ik heb mezelf via de iphone een mail gestuurd en die komt gewoon wel binnen, terwijl andere mailtjes dus niet binnenkomen, maar sommige ook weer wel. het is dus niet consequent wel of niet..

Wat is hier nu aan de hand?

Indien U ingelogd ben op Uw webmail ziet U linksonder een balk staan die de vullings graag van U quota op de server aangeeft.

Mocht die hoger zijn dan U verwacht kunt U op mappen beheren drukken en ziet U de vulling van de individuele folders. Het kan zijn dat bijvoorbeeld de Prullenbak erg vol zit.

email die nog past binnen Uw quota zal wel worden ontvangen terwijl een email met een fotootje dan niet meer ontvangen wordt.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank voor uw bericht. De balk geeft inderdaad behoorlijk vol aan. Ik kan met mappen beheren overigens niet de prullebak leegmaken, die is grijs.
in de map verzonden items zit wel het een en ander aan mailtjes, die ga ik nog langs.

Maar wat ik niet begrijp, ik heb ca 3 maanden geleden mijn inbox doorgenomen en alles er uitgehaald wat moest. Daarvoor had ik er totaal niet naar gekeken, en was het aantal mails denk ik wel 10x zo groot... zonder problemen.

Ik zou bijna denken dat de grootte van de inbox dan ook verminderd moet zijn de laatste maanden? er zit nu 1.000MB op, geen idee hoe dat een half jaar geleden was.

De door U verwijderde emails staan nu in de Prullenbak die meetelt voor de opgeslagen ruimte

Soms wil het voorkomen dat de koppeling van de speciale mappen niet helemaal goed gaat en kunt U de Prullenbak niet leeg maken

Voor assistentie hierbij kunt U bellen met de ledenadministratie op dinsdag- en donderdagmiddag of met mij op vrijdagmiddag (085-044 1808)

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank u wel, ik neem aanstaande vrijdagmiddag contact met u op.

Probleem is via ondersteuning op afstand opgelost

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Dank jullie wel voor de poging om dit op afstand te verhelpen.
Echter, ik ben zojuist ingelogd op de webmail en zie bij beheer dat ik nog steeds 97% in gebruik heb. Dat is echt nog veel te veel, hebben we samen ook geconstateerd.

Graag kijken waar het nog steeds niet goed gaat, alvast bedankt.

Geachte heer Nijholt,

Dank voor uw bericht.

Een mailbox kan voor bijvoorbeeld 97 % vol staan aangemerkt terwijl de betreffende mails die deze ruimte in beslag nemen niet te zien zijn op HCC-webmail.

De reden is dat deze mails heel waarschijnlijk in een niet-zichtbare map zitten.

Om dit te verhelpen zal u eerst in Webmail (https://webmail.hccnet.nl )naar Instellingen (rechts bovenin) en dan naar Accounts (links bovenin) moeten gaan. Vervolgens gaat u naar Mappen beheren en ziet u een lijst van alle mappen die zichtbaar en niet-zichtbaar zijn in de Postvak. Niet-zichtbare mappen staan gekenmerkt met een streep door het oogje wat in de lijst achter de map staat. Indien een map “lichtgrijs” is en er een streep door het oogje erachter staat dan is deze niet-zichtbaar en niet aan te passen. Om het wel zichtbaar te maken zal u de map dan eerst moeten ontkoppelen van de map waar het aan is gekoppeld middels de groene knop Setup speciale mappen. Mocht het de map Deleted Items zijn en deze bijvoorbeeld zijn gekoppeld aan Prullenbak dan koppelt u aan Prullenbak tijdelijk een andere willekeurige map. Daarna zal de map Deleted Items van lichtgrijs naar zwart moeten gaan en kunt u de streep door het oogje weghalen door erop te klikken en zal deze daarna wel zichtbaar zijn. Na het verversen van de pagina zal het getal met het aantal mails van de map kunnen wijzigen en kunt u de map daarna weer terugkoppelen aan Prullenbak via Setup speciale mappen.

Mappen die aan de Prullenbak zijn gekoppeld kunnen in 1 keer worden geleegd door terug te keren naar de map in de Postvak door op het HCC-net e-mailadres te klikken (links bovenin) en vervolgens naar de map toe te gaan in de Postvak. Tot slot kan dan via het vuurteken (midden bovenin) de Prullenbak in 1 keer worden geleegd.

Zie bijlage voor een voorbeeld van de lijst met mappen en wanneer een map niet-zichtbaar wordt getoond in de lijst.

Mocht u hier niet mee uitkomen dan verneem ik het graag en indien gewenst kan ieder lid met dit probleem ook de Ledenadministratie hierover contacteren na het installeren van Teamviewer (www.teamviewer.com) en kunnen wij even meekijken en assisteren bij het legen van de mailbox. Wij zijn op dinsdag en donderdag telefonisch bereikbaar op 085- 0130 124 (van 12.00-16.00 uur m.u.v. feestdagen) Vandaag is ook de helpdesk bereikbaar van 13.00-17.00 uur op 085-0441808.

Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen mailbox krijg ik niet leeg
Milbox 100% vol
email komt niet meer binnen
datalimiet mailbox overschreden
email- maibox aldoor snel vol
Artikel details
Artikel ID: 3213
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 13/10/2022 08:48:28
Aantal bekeken: 71
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies