Sinds kort komt mijn printer niet meer online. De PC draait op Windows 10. De printer (samsung Xpress MW2026W) is via een printserver met het netwerk verbonden. Van de printer gaat een usb-kabel naar de printserver, van de printserver een netwerkkabel naar het netwerk. Nu is de oude printserver recent kapot gegaan en heb ik deze vervangen door een andere: Startech PM1115U2. Het probleem is dat ik niet meer naar de printer kan printen. De printer is verbonden met de printserver, die is op zijn beurt verbonden met het netwerk. De printer staat ook gewoon aan. De printer is zichtbaar voor Windows, maar Windows geeft aan dat de printer 'offline' is. Vreemd, want alle verbindingen zijn er en de printer staat aan. Als ik in de instellingen van de printserver kijk, dan geeft deze aan dat de printer 'online' en 'ready' is. Verder heb ik de printserver een vast IP adres gegeven, dat ik op alle relevante plekken heb toegepast. Voor een verheldering van het bovenstaande heb ik in de bijlage een bestand met screenshots van de diverse instellingen bijgevoegd. Kunt u mij op weg helpen om dit probleem te verhelpen? Alvast mijn hartelijke dank, Eric KlunderWellicht heb je iets aan de hier opgevoerde oplossing?: https://vraagbaak.hcc.nl/knowledgebase.php?article=2440 Waarbij het vooral belangrijk is dat ook op de 'gewone' pc's/laptop's de goede printerdriver staat, en niet alleen op de printserver. Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen, dit is wat buiten mijn kennisgebied. Met vriendelijke groeten, Peter *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten Dank voor de reactie, ik ga het bekijken en proberen! Eric KlunderGezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord. Met vriendelijke groeten Vraagbaak beantwoorder/administrator *****Disclaimer***** vraagbaak De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies