Kennisbank
HCC!vraagbaak > HCC!vraagbaak > Kennisbank

Zoeken:


Mail in extreem traag en mail uit idem

Oplossing

Hallo,

Ik had dit vorige week gemeld onder ticketnummer : RGU-EJL-756Q, maar kan niet op dit ticket reageren en maak daarom een nieuwe aan.

Jullie hebben gezien dat er mail is binnengekomen en beschouwen het probleem daarmee als opgelost, maar dit heeft meerdere dagen geduurd. Soms komt een mail direct binnen en soms kan het 2 minuten tot enkele dagen duren.
Ook de mail uit is vaak extreem lang. Vanavond heb ik een mail verstuurd (kleine mail met kleine PDF-bijlage) en deze gaat zoals gebruikelijk niet weg. Ik laat de computer gewoon de hele avond aanstaan en dan kan het gebeuren dat de mail weg is en dat doe ik nu ook. In principe moet zo'n mail binnen 2 secondes verstuurd zijn, maar inmiddels wacht ik al zeker 15 minuten en wie weet de hele avond.

Dus het probleem is niet opgelost. Graag toch uw aandacht.

Dank,

Sjak Ponjee.

Daar het probleem alleen door jou gemeld wordt moet ik concluderen dat het op jou PC zit.

Voor verdere probleem determinatie graag een logfile met timestamps met de activiteiten van je mail client.

Het zou veroorzaakt kunnen zijn door sterk verouderde software. Windows 7 was al end of life op 14-01-2020.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hallo,
Ik weet niet waar ik die logfiles van de mail client kan vinden, maar kan bij deze wel even de instellingen doorgeven van de email-account (zie bijlages). Helaas kan ik maar 2 bijlages meesturen.
Overigens gaat het vandaag wel goed met versturen en ontvangen van mail, maar ik herhaal dat dit vaak dus echt heel erg lang kan duren.
Hopelijk kunt U helpen met de toegestuurde bijlages.
Verder meldt ik even dat ik werk onder Windows10.

Alvast mijn dank,

Sjak Ponjee

Uit je afbeeldingen leidt ik af dat je Outlook gebruikt. Welke versie ?

Voor het creƫren en terugvinden van logfiles zie
https://www.lifewire.com/troubleshoot-with-transaction-logging-1173721

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Hallo Jan ,

Ik heb Outlook 2016 versie 2306.
De logfilefunctie heb ik aangezet, maar nog geen resultaat. Zodra ik meer heb laat ik dat weten.
Groet,

Sjak Ponjee

Hallo Jan,
Ik krijg het niet voor elkaar om een logfile te genereren. Als ik in Outlook sta en ik typ Win+R, dan gebeurt er niets.
Daarom stuur ik even een foutmelding door zoals ik die in Outlook heb nadat ik een mail wilde versturen. Hopelijk zegt je dit iets en kun je me hiermee helpen.
Alvast mijn dank,
Sjak.

Ik ben bang dat deze foutmeldingen worden veroorzaakt door de algehele storing waar we sinds ca 18:45 door geplaagd worden. En dus niets van doen hebben met je oorspronkelijke probleem

Zie hcc.nl voor de status.

Met vriendelijke groeten

Vraagbaak beantwoorder

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten


Gezien de tijd dat er geen reactie is geweest op deze vraag, gaan we er vanuit dat de vraag voldoende is beantwoord.

Met vriendelijke groeten


Vraagbaak beantwoorder/administrator

*****Disclaimer***** vraagbaak
De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. Hcc Senioren Academie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten

 
Was dit artikel bruikbaar? ja / nee
Gerelateerde artikelen Ongewenste e-mails
E-mails komen niet binnen, versturen lukt ook niet
URGENTE HULP gevraagd: Ik ontvang geen email meer
foutmelding in excel
inloggen probleem
Artikel details
Artikel ID: 4367
Categorie: Kennisbank
Datum toegevoegd: 18/07/2023 10:21:01
Aantal bekeken: 31
Beoordeling (Stemmen): Artikel nog niet beoordeeld (0)

 
« Ga terug

 
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies