Vraag:
Met 4G kan ik bv. de bijlagen van e-mails niet binnenhalen. De melding is dan: geen internetverbinding. Moet er een instelling worden aangepast?
Antwoord:
Hiervoor heb ik de volgende oplossing: U gaat naar: Instellingen > Mobiel netwerk. Als u dan naar onder scrollt, heeft u daar de mogelijkheid om uw mail met de mobiele data te combineren. Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.Vrager: Het item "mail" kan alleen aan of uit gezet worden. De optie stond al aan. Het probleem is door die instelling niet opgelost. Beantwoord:Als ik het goed begrijp krijgt u dus geen mail binnen, terwijl de functie voor het binnenhalen van mails wel aanstaat op uw iPhone. Zou het niet te maken kunnen hebben met het tekort komen aan data in uw databundel? En heeft u ook al iets van een soft-reset geprobeerd?Vrager: E-mails ontvang ik wel, maar de bijlagen ervan niet. Het vinkje staat goed. Er zijn meer zaken die niet werken, zoals Flitsmeister. Wel kan Ik inloggen bij de bank. De vraag waarom het ene wel en het andere niet. Heeft u enig idee?Beantwoorder: Ik heb even uw probleem door genoemen en ik denk dat het probleem een van de volgende dingen kan zijn: Uw abbonement is te laag waardoor data trandsfer van foto's, google maps en andere grote data automatisch word uit gezet. Het kan ook nog zo zijn dat de stream (het filmpje, de foto of de map van google maps) die word gepakt door de app lager is dan degene die u krijgt als u het via wifi opent. U loopt achter met de software, u zal eerst ios 11 moeten updaten en daarna naar 11.0.1 mocht dit niet helpen dan kunt u het volgende proberen: Veder lees ik op verschillende forums dat dit probleem vrij algemeen is onder de software op uw telefoon 10.3 en hoger. Zij adviseren: - Data roaming aan en uit zetten (de optie om uw 4G aan en uit te zetten) - Vliegtuigmodus aan en uit zetten (doe dit minimaal voor 30 secondes lang uit en daarna weer aan) - De aanbieders instellingen updaten (instellingen> algemeen> hier moet de update tussen zitten als die aanwezig is) - Netwerk instellingen resetten (instellingen> algemeen> reset> reset netwerk instellingen/ reset alles) u kunt ook in dit venster aan vinken welke app data mag gebruiken en welke niet. - Je IOS downgraden, u verlaagt uw software naar een oudere versie, zorg ervoor dat de versie lager is dan 10 want IOS 10/11 heeft dit probleem geconstateerd. - Fabrieksinstelling, dit is de laatste optie die ik u aanraad, uw toestel gaat naar de originele IOS maar u verliest alle data, zorg dat u een backup maakt van uw telefoon naar uw computer. als u deze optie uitvoert update de IOS ook niet hoger dan 10, dan komen we weer op het zelfde probleem. Zou u kunnen delen met ons: Welke provider u gebruikt en hoe groot de data bundel is. Als u via prepaid uw 4G betaald wil ik dat ook weten. (bedrag is niet nodig aantal MB wel) Mocht dit niet helpen dan hoor ik het graag maar ik vrees zelf dat dit een hardware probleem is. forum link:https://www.imobie.com/support/how-to-fix-cellular-data-issue-on-iphone.htm
« Ga terug
Powered by Help Desk Software HESK, in partnership with SysAid Technologies